Näitetrupi esinemine „Savilinnul“ ja Narva kultuurifestivalil

25. mail 2023.a. toimus üleriigiline erivajadustega laste ja noorte teatrifestival “Savilind” Tartu Sadamateatris. Tugikeskus Juksi näitetrupp koosseisus Emilie Sofia, Eleri, Nelli, Aule, Jelena, Mark, Oliver, Lii (juhendaja/osaleja) ja Zoja (juhendaja/lavastaja) osales uue etendusega „Mina Loen“.

Etendus räägib meist endist, sellest mida näeme ja kuuleme, see on mänguline aja lugu, milles elame, ja mida püüame ka mõista ja mõtestada.

Esinemine Savilinnul läks hästi korda, etendust tunnustati parima lavastuse kiituskirjaga, samuti näitetruppi mängulise ja leidliku rekvisiidi ning sõna kasutamise eest.

09.-10. juunil 2023.a. toimus vabariiklik puuetega inimeste XXVII  kultuurifestival Narva  kultuurimajas Rugodiv.

Juksi näitetrupp saabus Narva juba festivalipäevale eelneval päeval. Valmistusime esinemiseks, meil oli võimalus teha kultuurimaja suurel laval proovi. Pärast proovi seadsime end sisse mugavas Inger Hotellis. Õhtul toimus festivalist osavõtjatele laevasõit Narvast Narva-Jõesuusse ja tagasi Narva. See oli unustamatu elamus õhtuses päikeseloojangus.

Järgmisel päeval algas kultuurifestival piduliku sissejuhatusega, saal oli rahvast täis, osavõtjaid olid tulnud tervitama Narva linnapea Katri Raik, sotsiaalkaitseminister Signe Riisalo ja Euroopa Parlamendiliige Marina Kaljurand. Vaatasime esinemisi suure huviga, sest kava oli mitmekülgne ja põnev.

Meie näitetrupi esinemine toimus kava lõpupoole ja see läks hästi korda. Pärast kosutavat õhtusööki Narva restoranis seadsime end koduteele, rongisõit Tallinna poole möödus märkamatult ja peagi olime Tallinnas omastega koos, rõõmsad ja õnnelikud.

Siinjuures suured tänud kultuurifestivali korraldajale Helmi Urbalule, kiidan kogu meie näitetruppi hea esinemise eest, tänan lapsevanemaid/tugiisikuid ja Tugikeskus Juksi juhtkonda, kes meie festivalidel osalemisi igati toetasid.